Polskie firmy nie gotowe na klienta mobilnego

Raport z badania "Gotowość małych i średnich firm w Polsce  na klienta mobilnego" - ActiveMobi
Raport z badania "Gotowość małych i średnich firm w Polsce na klienta mobilnego" - ActiveMobi http://activemobi.pl/gotowosc-msp-na-klienta-mobilnego-raport-2014
Z najnowszego raportu ActiveMobi wynika, że 93% stron internetowych polskich małych i średnich firm nie jest przyjazna mobilnym urządzeniom. Na niemal trzy tysiące przebadanych polskich małych i średnich przedsiębiorstw zaledwie 207 ma stronę dostosowaną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Wygoda, jaką zapewniły nam w ostatnich latach urządzenia przenośne sprawiła, że zaczęliśmy je stopniowo adaptować do wykonywania codziennych czynności. Ewoluował również obraz typowego konsumenta, zmieniły się jego zachowania związane z dokonywaniem zakupów, a medium najczęściej wykorzystywanym w tym procesie stał się smartfon.

Najnowszy raport ActiveMobi przedstawia stopień gotowości małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na klienta nowego typu, funkcjonującego w innym niż dotychczas kontekście – klienta mobilnego. Okazuje się, że właściciele firm wciąż nie doceniają potencjału urządzeń mobilnych, a podstawowym problemem wydaje się być brak wiedzy o ich użytkownikach.

»Pobierz pełny raport

Zestawienie według branż:

Najlepiej na tle wszystkich uwzględnionych branż wypadli fryzjerzy, stomatolodzy i restauratorzy. Odsetek firmowych stron mobilnych i RWD jest wśród nich najwyższy. Najsłabiej wypadli weterynarze, natomiast w samym środku rankingu uplasowali się elektrycy, hydraulicy i firmy remontowe.


Zestawienie według wielkości miast:

Firmy w większych miastach są zdecydowanie lepiej przygotowane na zainteresowanie ze strony użytkowników mobilnych niż firmy w mniejszych miastach. Gotowość ta przejawia się dostosowaniem ich stron internetowych do wyświetlania na smartfonach i tabletach. Ilość firmowych stron mobilnych i RWD jest największa w dużych miastach i maleje wraz z ich wielkością.

Procentowa ilość posiadających mobilne strony firm z dużych i średnich miast:
- ponad 400 000 mieszkańców: 11,47% (strony mobilne/RWD)
- 200 000 do 399 999 mieszkańców: 8,08% (strony mobilne/RWD)
- 100 000 do 199 999 mieszkańców: 3,91% (strony mobilne/RWD)


Zdecydowana większość firm w kraju nie jest przygotowana na erę mobilną. Najlepiej dostosowane do klienta ze smartfonem są firmy w Poznaniu 16%, Białymstoku 15%, Warszawie 14,95% i Lublinie 13,27%. Najgorzej wypadły firmy w Rybniku, Płocku, Dąbrowie Górniczej, Rudzie Śląskiej oraz Bielsku-Białej – poniżej 3%. Stron internetowych na smartfony w ogóle nie znajdziemy w Elblągu.

Pełny raport dostępny do pobrania tutaj ».

Z pełnego raportu dowiesz się m.in czy fryzjerzy radzą sobie lepiej od hydraulików z dostosowaniem swoich firmowych stron internetowych do wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Poznasz w jakich miastach strony firmowe są najlepiej przygotowane na ruch generowany ze smartfonów czy tabletów. Raport, poza częścią badawczą, zawiera aż dwa rozdziały edukacyjne, co mamy nadzieję pomoże polskim przedsiębiorcom dowiedzieć się jak realizować swoje cele biznesowe w najdynamiczniej rozwijającym się kanale sprzedażowym.
Trwa ładowanie komentarzy...